Astazi am trimis un mail din yahoo si, colorati si plini de reclame ce sunt ei, mi-au afisat un mic banner animat care mi-a trezit niste amintiri interesante.

Este vorba despre o campanie Yahoo! Sports legata de jocurile olimpice, care comemoreaza momente unice in istoria acestor competitii. Bannerul animat prezinta ilustratii ale unor atleti compuse din forme geometrice simple si foarte viu colorate. Iata si un print-screen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mie personal mi-a atras atentia intr-un mod placut, mai ales ca-mi aduce aminte de o lucrare pe care am realizat-o pentru un concurs online in 2010. Aceasta este o varianta intermediara a lucrarii mele:

Concursul era organizat de comunitatea Visualart iar tema era Viteza. Lucrarea mea se numea yuteka glontzu si ilustra un atlet surprins la startul unei curse in momentul in care arbitrul da startul cu pistolul, care a alergat atat de repede incat a facut inconjorul intregii piste pe cand glontul din pistol abia a apucat sa iasa din teava iar ceilalti sportivi inca nici nu au pornit de pe loc.

Coincidenta placuta a fost pe la jumatatea animatiei din banner, cand pe langa o gimnasta si o innotatoare apare si un alergator trecand linia de sosire.

Bine, nu sunt atat de ingamfat incat sa-mi imaginez ca o agentie de media care lucreaza cu yahoo fura idei de pe forumuri romanesti de design, mai ales ca stilul de ilustratie l-am preluat si eu de la alti artisti iar atletul este reprodus pornind de la o fotografie stock:

 

 

 

 

 

 

 

 

dar ma bucur ca a mai avut altcineva o idee asemanatoare, pe care a adus-o la o realizare grafica impecabila si care promoveaza un eveniment sportiv atat de important.

Daca e cineva interesat de lucrarea mea in concurs, cum a evoluat si cum a fost apreciata de membrii comunitatii, iata link-ul catre threadul participant:

http://www.visualart.ro/forum/threads/21996-yuteka-glontzu

De asemenea, varianta finala a lucrarii este in portofoliul nostru la capitolul “Print”

De multe ori designerii se acuza reciproc de copiat de idei si concepte, mai ales cand e vorba de simboluri grafice elementare cum se folosesc in design-ul de logo, dar pe mine aceasta coincidenta placuta ma face sa cred ca ideile si lucrarile se pot asemana si repeta, fara sa existe vreo legatura intre realizatorii acestora.